Dlouhý ocas klíčových slov při SEO a návratnost investic
(Long Tail/ROI)
Dlouhý ocas zvedne návratnost investic do SEO – optimalizace
Potřebujete zvýšit počet zakázek a při tom neinvestovat do reklamy závratné sumy? Dlouhý ocas (Long Tail) vám v tom může pomoci, přičemž vynaložíte minimální investice.
Velká většina dotazů, které denně lidé hledající na internetu ve vyhledávačích (Seznam, Google) položí, je unikátní. To znamená, že je málo velice často hledaných frází, a naopak málo kladených dotazů, až jedinečných dotazů je obrovské množství.
Jak využít potenciálu dlouhého ocasu hledaných slov ve vyhledávačích
Co je to Long Tail/dlouhý ocas v SEO
Z obrázku je zřejmé, že existuje jen málo často hledaných slov. Tato slova, právě proto že jsou často hledaná a velice obecná, mají z hlediska optimalizace stránek pro vyhledávače (SEO) velice vysokou konkurenčnost. To znamená, že je mnoho stránek, na kterých se slovo vyskytuje, a dostat se na první stránku výsledků vyhledávačů je velice obtížné, a tím i drahé.
Například při hledání slova „okna” na Seznamu nám Seznam poskytne víc jak 12 milionů výsledků. Google při hledání stejného slova vypisuje víc jak 20 milionů výsledků hledání, tedy víc jak 20 milionů navzájem si konkurujících stránek. Dostat se do první desítky bude velice obtížné. Na druhé straně slovo „okna” hledá denně na Seznamu cca 8 000 lidí v rozšířené shodě.
Naopak konkrétní fráze, jako je „plastová okna ceník Praha”, má jen 88 000 konkurujících si stránek v indexu Seznmu a 345 000 stránek na Google. Ale hledají ho na Seznamu jen přibližně dva lidé denně.
Tato čísla hodně pletou ty, kteří právě začínají se SEO.
Dlouhý ocas (Long Tail) vyjadřuje, že počet dotazů na konkrétní fráze, ze kterých každou sice hledá denně jen málo lidí, tvoří velkou většinu z počtu všech dotazů denně vyhledávačům položených. Zde Seznam uvádí, že za rok 2003 bylo z celkového množství přes 600 000 dotazů denně více než 70 % unikátních. To tedy znamená, že 70 % z celkového množství dotazů bylo položeno za den jen jednou! To ale tedy znamená, že často hledané dotazy tvoří jen velmi mizivé množství z počtu všech denních dotazů.
Na blogu SEOmoz Rand Fishkin ve videu uvádí, že až 20 % dotazů hledaných na google každý měsíc, nebylo nikdy před tím položeno. Long tail je skutečně nepředstavitelně rozsáhlý.
Nevýhody často hledaných slov
- Málo konkrétní slova - příliš obecná
Hledající ještě neví, co vlastně chce – jen se snaží zorientovat v dané oblasti –, toto hledání pravděpodobně nepovede k nákupu a ani k poptávce.
- Vysoce konkurenční => drahé pro SEO
- Je těžké dostat se na takto konkurenční klíčová slova do první desítky výsledků.
- Vyžaduje to mnoho energie udržet se na takto konkurenční klíčová slova v první desítce výsledků dlouhodobě.
SEO zaměřené na vysoce konkurenční klíčová slova vyžaduje tomu úměrně vysoké investice s malou návratností (nízké ROI).
Výhody Long Tail klíčových slov
- Konkrétní fráze
Hledající ví úplně přesně, co chce => s velkou pravděpodobností nakoupí nebo pošle poptávku.
- Malá konkurence
Je málo konkurenčních stránek, a proto je lehké dostat se na první stránku výsledků vyhledávání ve vyhledávačích.
- Podstatně levnější SEO se stabilnějšími výsledky
SEO zaměřené na větší množství méně konkurenčních frází je podstatně levnější a zároveň má vyšší poměr návratnosti investic (vysoké ROI).
Jak získat výhody Long Tail
- Mít na webu co nejvíce zajímavých informací nebo produktů v e-shopu
Čím více podstránek se zajímavými a hodnotnými informacemi z daného oboru budete na webu mít, tím delší Long Tail získáte.
- UGC – User Generated Content
Obsah který tvoří sami uživatelé webu (blog, fórum, otázky a odpovědi, atd.).
- Mít SEO přátelské webové stránky
Dodržování SEO standardů na vašich stránkách.
- Mít dostatečně silný web s velkým množstvím kvalitních zpětných odkazů
Se získáním dlouhého ocasu klíčových slov je také hodně práce, ale je to mnohem efektivnější investice, než se jen pídit po často hledaných frázích, které jsou silně konkurenční, a proto předražené. Dobrou kombinací je dlouhý ocas zaměřený na konkrétní fráze a SEO – optimalizace zaměřená na polokonkrétní klíčové fráze. SEO významně zesílí efekt dlouhého ocasu (Long Tail efekt).
NÁZORY KLIENTŮ:
Po optimalizaci našich www stránek firmou ArtFocus se náš roční obrat ztrojnásobil. Žádná jiná investice do reklamy se nám tak mnohonásobně nevrátila.
Václav Fryč
Jednatel společnosti Thai Sun
Díky SEO se zvýšilo povědomí o naší firmě a službách. Získáváme díky tomu nové klienty – často na dlouhodobou spolupráci.
Miroslav Šneider
Jednatel společnosti Algiz s.r.o.
Důležité informace:
Bílé SEO praktiky
- Bílé SEO je dlouhodobá záležitost
- Vede k trvalým výsledkům. Ale ne garantované konkrétní pozici.
- Nemohou zaručit nějakou konkrétní pozici – výsledky se neustále přirozeně mění.
- Nehrozí vyřazení z výsledků vyhledávání (penalizace vyhledávači)
- Seznam radí jak optimalizovat webové stránky.
FULL SERVICE:
Analýza, tvorba/redesign webu až po první místa ve vyhledávačích + internetové poradenství.
Budete originální, i tím zaujmete své klienty.
Každá zakázka je jedinečná a pracujeme na ní s nadšením a osobitou péčí.
Širokou škálu
reklamních produktů:
- Přesvědčivou a poutavou grafiku
- Profesionální tiskoviny
- Web či e-shop s vysokou návštěvností
- Velkoplošnou reklamu
KAM TEĎ?
SEO PRAHA – INFOLINKA: tel.: 222 712 624, mobil: 601 389 224, e-mail:
seo@artfocus.cz
PLZEŇ tel.: 601 389 224, e-mail:
plzen@artfocus.cz copyright © 2008 ArtFocus