SEO versus PPC a jiné kampaně
Co je nejvhodnější reklamou na internetu? PPC, SEO, bannery, ...
Existuje nespočetné množství firem a typů reklam na internetu. Která z nich se vám vyplatí?
Bannerové reklamy – ohromující astronomickými čísly kolik zhlédnutí bude vaše reklama mít? Nebo PPC kampaně, kde platíte za proklik, tedy jen za skutečné návštěvníky vašeho webu?
Odpověď záleží na vašem oboru, na dodavateli dané služby a na kvalitě zprávy konkrétní internetové reklamní kampaně.
KDY SE VÁM DANÁ REKLAMA NEJVÍC VYPLATÍ?
SEO výhody
- SEO je nevtíravá reklama – najdou vás ti, co vás skutečně cíleně hledali.
- Představuje trvalou hodnotu – nejedná se o krátkodobou kampaň.
- V přepočtu na počet návštěvníků a konverzí je nejefektivnější (nejlevnější).
PPC výhody
- PPC je podobně nevtíravá reklama.
- Můžete si koupit libovolné množství slov.
- Kampaň můžete spustit nebo změnit okamžitě – bez čekání.
SEO nevýhody
- SEO nepřivede návštěvníky na vaše stránky ze dne na den. Kvalitní výsledky se dostaví během měsíců mravenčí práce.
- SEO vyžaduje hlídání, pokud si chcete trvale udržet „TOP” pozice ve vyhledávačích. Konkurence nikdy nespí.
- SEO vyžaduje zásah do vašich stránek – programátorský i obsahový.
PPC nevýhody
- PPC kampaň je krátkodobá – skončí, když vyčerpáte svůj kredit. Musíte kredit doplnit.
- Menší návštěvnost stejného klíčového slova v porovnání se SEO. Lidé více klikají na klasické výsledky fultextového vyhledávání.
- PPC kampaň je ve finále (cena za klik) podstatně dražší v porovnání se SEO – při přepočtu ceny za prokliknutí.
SEO – VYSOCE EFEKTIVNÍ REKLAMA
Přesně cílená reklama – vychází přímo z obsahu vašich stránek.
NÁŠ NÁZOR A ZKUŠENOST:
Pokud vaše produkty nebo služby
lidé na internetu hledají – určitě se vyplatí!
VÝSLEDKY:
Podobný konverzní poměr jako při PPC kampaních, ale
SEO přináší na dané klíčové slovo 4 až 10krát víc návštěvníků => 4 až 10krát víc
konverzí celkem.
Právě proto SEO vyjde levněji jako PPC kampaně v porovnání cena za návštěvníka webu nebo cena za konverzi => SEO ma vyšší ROI (návratnost investic).
VYPLATÍ SE, KDYŽ:
Nabízíte služby nebo produkty, které lidé na internetu hledají. Viz
analýza klíčových slov.
DOPORUČUJEME: Zdarma vám poskytneme analýzu, zda se vám SEO vyplatí.
REKLAMA PŘES PODTRŽENÁ SLOVA
Na novinových/článkových serverech jako
Blesk.cz,
Idnes.cz jsou podtržená slovíčka, která odkazují na něčí reklamu.
NÁŠ NÁZOR A ZKUŠENOST:
například na
xman.idnes.cz bylo podtržené slovo
objekt. Pokud jste na něj klikli dostali jste se na reklamovanou
stránku o izolaci a sanaci budov.
Je to velice špatně cílená reklama – návštěvník se dostal tam, kam vůbec nechtěl. Slovo objekt v něm vzbuzovalo úplně jiné očekávání.
Co asi návštěvník udělá -> rychle se vrátí zpět, protože ho zajímá úplně jiné téma.
(Jde o skutečný příklad – podobné příklady si určitě najdete i sami, možná dokonce i absurdnější.)
VYPLATÍ SE, KDYŽ:
Nevíte co s penězi, a chcete se jen víc dostat do povědomí. Nárůst obratu nepotřebujete.
NEVYPLATÍ SE:
V každém jiném případě.
PPC KAMPANĚ
Na trhu jsou k dispozici různé PPC kampaně. Minimálně tři z nich se při dobré správě kampaní musí vyplatit.
NÁŠ NÁZOR A ZKUŠENOST:
Dobře nastavená PPC kampaň vždy vede ke zvýšení zisku.
TIP:
Dobře nastavená PPC kampaň vás vyjde levněji než vaší konkurenci a přivede vám víc návštěvníků s relativně vysokou konverzí.
VÝSLEDKY:
Vysoký konverzní poměr (konverze = poptávka nebo přímo objednávka z webu).
Extrémní příklad je konverze až přes 4 %. Ale vynikající výsledek je i konverze kolem 1 %. Samozřejmě konverzní poměr souvisí s mnoha dalšími parametry, ale pravdou zůstává že konverze z PPC kampaní řádově převyšují konverze z libovolného jiného typu reklamy na internetu.
VYPLATÍ SE, KDYŽ:
Vždy, když kampaň někdo důsledně spravuje a vylepšuje.
NEVYPLATÍ SE:
Je-li kampaň špatně nastavená.
BANNEROVÁ REKLAMA
Reklama ve formě gif nebo flash bannerů.
NÁŠ NÁZOR A ZKUŠENOST:
V tomto případě, je důležité umístit banner na web, který je tematicky nejbližší vašemu webu
.
VÝSLEDKY:
V extrémních případech může přinést konverzi až do cca dvou desetin procenta (každý 500 návštěvník nakoupí) – to je při bannerové reklamě vynikající výsledek. Klidně však můžete zůstat i s nulovou konverzí.
VYPLATÍ SE, KDYŽ
Nemáte už žádnou lepší kampaň po ruce – všechny lepší již využíváte. Nebo vám jde víc o povědomí vaší firmy na trhu a ne až tak o zvýšení vašeho obratu.
NÁZORY KLIENTŮ:
Dobrý den, ráda bych Vaší společnosti poděkovala za perfektní služby ve věci
optimalizace webových stránek. Již po několika týdnech od spuštění celého
systému jsem prostřednictvím telefonických a e-mailových dotazů zaznamenala
zvýšený zájem o právní služby mé kanceláře od nových zájemců, z nichž více
než polovina se následně stala mými klienty. Optimalizace webových stránek,
kterou pro mne zaměstnanci společnosti Artfocus realizovali, mi výrazně
pomohla v rozvoji mé advokátní praxe. Proto Vaše profesionální služby, které
v poměrně krátkém čase přinesly mému podnikání očekávaný efekt, vřele
doporučuji i dalším zájemcům!
JUDr. Michaela SALAČOVÁ
Advokátní kancelář
Slovníček pojmů:
PPC kampaň
Reklamní kampaň u které platíte jen za reálné výsledky – přivedené návštěvníky na vaše stránky.
Konverzní poměr
Statistická pravděpodobnost že se z návštevníka stane zákazník nebo že návštěvník podnikne požadovanou akci – například zašle poptávku.
Například konverzní poměr 1% znamená, že 1 ze 100 návštěvníků zašle poptávku, nebo nakoupí.
FULL SERVICE:
Analýza, tvorba/redesign webu až na první místa ve vyhledávačích + internetové poradenství.
Budete originální, i tím zaujmete své klienty.
Každá zakázka je jedinečná a pracujeme na ní s nadšením a osobitou péčí.
Širokou škálu
reklamních produktů:
- Přesvědčivou a poutavou grafiku
- Profesionální tiskoviny
- Web či e-shop s vysokou návštěvností
- Velkoplošnou reklamu
POPTÁVKA – ANALÝZA SEO ZDARMA
KAM TEĎ?
SEO a PPC PRAHA – INFOLINKA: tel.: 222 712 624, mobil: 601 389 224, e-mail:
seo@artfocus.cz
PLZEŇ tel.: 601 389 224, e-mail:
plzen@artfocus.cz copyright © 2008 ArtFocus